Felanmälan - fastigheten
Egeryds fastighetsförvaltning
Tel. 010-18 18 18
Öppettider:
Mån-fre 07.00-16.00
Vem som ansvarar för underhållet beror på vilket fel som uppstått. Information om fördelning har delats ut i brevlådorna men finns även att läsa på www.egeryds.se
Fel som gäller gemensamma ytor som exempelvis innergården eller trappuppgång anmäls också genom Egeryds som vidarebefodrar detta till JM.
Garantitid
Garantitiden för byggnadsarbeten är fem år. För vitvaror, blandare/vs-armaturer och ytskikt som målning och tapet är garantitiden två år. Under denna tid har du rätt att få eventuella funktionsfel åtgärdade såsom fel på värme, ventilation och el. Garantibesiktningen görs cirka två år efter slutbesiktningen. Din lägenhet kontrolleras då återigen av besiktningsman. Du får i god tid besked om när besiktningen kommer äga rum. Entreprenaden anses avslutad efter godkänd slutbesiktning.
Efter garantibesikningen anmäls fel som täcks av garantin skriftligen enbart av bostadsrättsföreningens styrelse till JM på webbformulär ”Reklamation år 3-5 ” som finns här.
Jour
Vid akuta fel efter kontorstid, dvs efter 16.00 på vardagar samt helger, kontakta fastigshetsjouren CSG på telefon 010-26 40 50.
Detta bör undvikas och ska endast ske:
- Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
- Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.
OBS!
Jour utryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du som anmälare betalningsskyldig.
Hiss
Vid fel på hissen, kontakta leverantören Kone direkt på telefon 020-72 20 20.
Garageport
Vid fel på garageporten, kontakta Alldoor portar på telefon 08-739 27 70.
Brf Baronessan brfbaronessan.se |
JM - Hus att trivas i www.jm.se |